شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۹ بازديد

اقتصاد نيوز: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تكليف كرد تا نسبت به ايفاي تعهدات قبلي فروش خود همزمان با پذيرش تعهدات جديد اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش اقتصاد نيوز به نقل از ايسنا، حسين مدرس خياباني، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را مكلف كرد تا همزمان با آغاز فروش‌هاي جديد خودرو به مناسبت ايام عيد سعيد فطر، نسبت به ايفاي تعهدات قبلي فروش خود اقدام نمايند.

وي همچنين خودروسازان را مكلف كرده تا هر چه سريع‌تر نسبت به تكميل خودروهاي مانده در محوطه كارخانجات اقدام كرده و با عرضه گسترده خودرو به بازار، علاوه بر ايفاي تعهدات قبلي، نسبت به فروش خودرو به مصرف‌كنندگان واقعي در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام كنند.

بر اساس سياست‌هاي ابلاغي وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با برنامه فروش فوري ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ايام عيد سعيد فطر، خودروسازان به زودي برنامه‌هاي پيش‌فروش خود را نيز اعلام كرده و شرايط را براي آن دسته از مصرف‌كنندگاني كه علاقمند به خريد خودرو در قالب طرح پيش‌فروش و مشاركت در توليد هستند، فراهم خواهند آورد.

روز گذشته در جلسه كميته‌خودرو، اين مقام مسئول با تشريح ضوابط فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ايام عيد سعيد فطر، بر اختصاص خودرو به مصرف‌كنندگان واقعي و حذف تقاضاي‌هاي كاذب تاكيد كرد تا بتواند بر كاهش قيمت خودرو در بازار و كاهش دلال بازي اثرگذار باشد.

به گفته وي، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستاي اجراي سياست‌هاي دولت، برنامه‌ريزي‌هاي منسجمي را براي ساماندهي بازار خودرو طراحي كرده است كه محور اصلي آن افزايش توليد به منظور پاسخگويي بهينه به تقاضاي موجود در بازار است، اما در كنار آن، با مجموعه سياست‌هاي تعريف شده، نظارت كافي صورت خواهد گرفت تا علاوه بر ساماندهي موضوع ثبت‌نام فروش و تحويل، زمينه براي عرضه مستقيم محصولات به مصرف‌كنندگان واقعي و حذف تقاضاي كاذب از بازار خودرو نيز فراهم شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.