یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

نقش چشمگير معدن در اقتصاد

خريد كارتن فروش كارتن

۱۹ بازديد

اردشير سعدمحمدي در پيامي به مناسبت آغاز هفته معدن و فرا رسيدن سوم خردادماه سالروز آزادي خرمشهر؛ كه يادآور آغاز توليد در صنعت مس است؛ از تلاش و زحمات تمامي مديران، كاركنان و سربازان جبهه توليد در حوزه صنعت و معدن به‌ويژه صنعت مس كشور تقدير كرد.

معدننقش چشمگير معدن در اقتصاد

متن اين پيام به اين شرح است:

نخستين روز از خرداد‌ماه در تقويم ايران زمين به نام روز معدن نامگذاري شده است تا از زحمات و جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاي اهالي معدن كه به رغم تحريم‌ها و مشكلات فراوان در طول چهار دهه گذشته اين بخش از اقتصاد ايران را پر رونق و پر توليد كردند قدرداني شود.

واقعيت اين است معدن در حكم گنجي است براي برآورده كردن مهم‌ترين دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري و دولت محترم. توجه به سخنان مقام معظم رهبري در سال‌هاي اخير بيانگر اين است كليد واژه معدن و ظرفيت‌هاي فراوان اين بخش نجات بخش اقتصاد ايران است، اقتصادي كه در طول سال‌هاي گذشته بيش از پيش به طلاي سياه وابسته شده است. تاكيد ايشان بر جبران عقب‌ماندگي‌ها در بخش معدن وظيفه ما معدني‌ها را دو چندان مي‌كند تا از اين گنج پنهان با تعريف طرح‌هاي توسعه‌اي اقتصادي نهايت استفاده را بكنيم.

خوشبختانه صنعت مس ايران كه نامش با آزادي خرمشهر در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ گره خورده است و در اوج ناجوانمردي‌ها و فشارهاي بين‌المللي نخستين محصول مس آندي خود را توليد كرد اين ظرفيت و ظرفيت را دارد كه همچون چهار دهه گذشته در مسير توسعه گام بردارد و روزهاي درخشاني را با وجود مشكلات زياد و با تكيه بر اعتماد به نفس داخلي و نيروهاي جوان براي بخش معدن ايران رقم بزند.

كوتاه سخن آنكه صنعت مس ايران با همت تمام كاركنانش در جاي جاي ايران زمين به درستي مصداق شعار "ما مي‌توانيم" است و آماده جهش توليد در كشور و ايجاد تغيير محسوس در زندگي مردم."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.