یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
۱۹ بازديد

رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو دوباره به خواب فرو رفته است. اگر امروز خريد و فروشي هم در بازار خودرو شكل گيرد باز هم اين اقدام توسط واسطه‌ها انجام مي‌شود؛ چرا كه با شرايط فعلي مصرف‌كننده واقعي در بازار وجود ندارد.

خودروپيش‌بيني قيمت خودرو در ماه‌هاي آينده

رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو درباره وضعيت بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام است. خريد و فروش خودرو چندان انجام نمي‌شود. بازار دوباره به خواب فرو رفته است. نمايشگاه‌داران خودرو اسفند ماه خريد و فروش خودرو نداشتند. اوايل ارديبهشت يك شوكي به بازار خودرو ايجاد شد اما خريدار يا فروشنده واقعي در بازار وجود نداشت. كساني‌كه در ارديبهشت ماه با عرضه خودرو به بازار جو بازار خودرو را بر هم زدند، افرادي بودند كه خودروهاي دپو شده در انبارها داشتند.

سعيد موتمني افزود: در ارديبهشت ماه مشتري واقعي نيز در بازار مشاهده نكرديم. در حقيقت فروشنده واقعي در خودروهاي توليدي، منتاژي و وارداتي ديده نشده است. اگر امروز خريد و فروشي هم در بازار خودرو شكل گيرد باز هم اين اقدام توسط واسطه‌ها انجام مي‌شود؛ چرا كه با شرايط فعلي مصرف‌كننده واقعي در بازار وجود ندارد.

پيش‌بيني نرخ خودرو در ماه‌هاي آينده

او اظهاركرد: پيش‌بيني ما اين است كه در ماه‌هاي آينده عرضه خودروها به بازار كاهش مي‌يابد و نرخ خودروها مجدد نوسان خواهد داشت. متاسفانه وضعيت كسب وكار بسياري از بنگاه‌ها ضعيف شده است و فعلا آماري مبني بر تعطيلي نمايشگاه‌داران وجود ندارد. چنانچه قرار باشد روند بازار به همين منوال ادامه يابد در آينده نزديك شاهد تعطيلي نمايشگاه‌داران خودرو هستيم.

موتمني با اشاره به تاثير عرضه خودروهاي جديد به بازار خودرو گفت: هر خودرو جديدي كه به بازار عرضه شود مشتري براي آن پيدا خواهد شد؛ چرا كه بازار به دنبال تنوع است. اگر امروز در توليد تنوع داشتيم بازار خودرو نيز وضعيت بهتري داشت، درحال‌حاضر بازار خريد و فروش خودرو به تعدادي برخي از برندها و مدل‌ها محدود شده است.

 

منبع: تجارت نيوز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.