شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۰ بازديد

معدن آخال واقع در ياكوتاي روسيه با داشتن ۱۷۵.۵۶ ميليون قيراط ذخاير احتمالي و اثبات شده در سال دو هزار و هجده بزرگترين معدن الماس جهان به شمار مي‌رود.

صنايع معدني۱۰ معدن بزرگ الماس در جهان را بشناسيد

ذخاير قابل اندازه‌‌گيري قابل بازيافت ده معدن بزرگ الماس جهان به بيش از يك ميليارد قيراط مي‌رسد. در اين ميان كشور روسيه با داشتن نيمي از بزرگترين معادن الماس جهان در جايگاه اول و كشور بوتسوانا نيز در جايگاه دومين كشور پر الماس جهان قرار مي‌گيرد. در اين گزارش به ده معدن بزرگ ذخيره الماس به استثناي معادن الماس آبرفتي پرداخته‌ايم. با ما همراه شويد:

آخال

معدن آخال واقع در ياكوتاي روسيه با داشتن ۱۷۵.۵۶ ميليون قيراط ذخاير احتمالي و اثبات شده در سال دو هزار و هجده بزرگترين معدن الماس جهان به شمار مي‌رود.

آخال

وانگ

معدن الماس وانگ ۲۸۶ كيلومتري جنوب غربي گابورون ( پايتخت بوتوسوانا) واقع شده است. تخمين زده مي‌شود كه ذخاير الماس اثبات شده و احتمالي آن به ۱۶۶.۶ ميليون قيراط مي‌رسد. استخراج از اين معدن از سال ۱۹۸۲ آغاز شده است. عمقي كه درحال‌حاضر در اين معدن حفر شده به ۴۰۰ متر مي‌رسد. قرار است با انجام يك پروژه توسعه‌اي استخراج از اين معدن تا سال ۲۰۳۴ ادامه يابد.

وانگ

اوداچي

معدن الماس اواداچي در بخش ياكوتاي روسيه واقع است و سومين معدن بزرگ الماس در جهان به شمار مي‌رود. در سال دو هزار و و هجده تخمين زده شده كه اين معدن۱۶۴.۴۶ ميليون قيراط ذخاير احتمالي و اثبات شده داشته باشد.

 استخراج روباز از اين معدن از سال ۱۹۷۱ به وسيله لوله آغاز شد و تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت درحال‌حاضر استخراج از اين معدن از طريق لوله به صورت زيرزميني و در عمق ۱۱۰ متري انجام مي‌شود. و در حالي است كه استخراج از آن تا عمق ۲۰۰ متر طراحي شده است.

اوداچي

نوربا

معدن الماس نوربا يك معدن روباز است كه در ۲۰۰ كيلومتري شمال‌غربي نورباي روسيه واقع شده است. در سال دو هزار و و هجده تخمين زده شده كه اين معدن۱۳۲.۷۵ ميليون قيراط ذخاير احتمالي و اثبات شده داشته باشد. استخراج از اين معدن از طريق لوله در روش روبازه در عمق ۳۴۵ متر صورت مي‌گيرد و اين در حالي است كه عمق ۷۵۰ متر براي استخراج از آن در نظر گرفته شده است. عمليات استخراج از اين معدن از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است. برداشت باطله برداري از اين معدن در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت و استخراج از آن نيز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. برنامه‌ريزي براي استخراج از اين معدن تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد يافت.

نوربا

اوراپا

معدن الماس اوراپا در ۲۴۰ كيلومتري غرب فرانسيس تاون (مركز بوتسوانا ) واقع شده است.. در سال دو هزار و و هجده تخمين زده شده كه اين معدن روباز ۱۳۱.۲ ميليون قيراط ذخاير احتمالي و اثبات شده داشته باشد.

عمليات استخراج از اين معدن از سال ۱۹۷۱ آغاز شده و عمليات حفاري و برداشت از آن درحال‌حاضر در عمق ۲۵۰ متري در حال انجام است و انتظار مي‌رود تا سال ۲۰۲۶ به عمق ۴۵۰ متري برسد.

اوراپا

كاتوكا

معدن الماس كاتوكا كه يك معدن گودال باز است در نزديكي سائوريمو (آنگولا) واقع شده است. اين معدن، در ۸۴۰ كيلومتري شرق لواندا (پايتخت آنگولا) واقع شده است. ميزان ذخاير اين معدن ۱۳۰ ميليون قيراط تخمين زده مي‌شود. بهره‌برداري از اين معدن از سال ۱۹۹۳ آغاز شده است.

در سال ۲۰۱۶ از ميزان ۱۱.۴۲ ميليون تن سنگ استخراجي ۷.۶۵ ميليون قيراط الماس استحصال شد كه ۷۵ درصد از توليد الماس در آنگولا را تشكيل مي‌داد. عمليات معدنكاري در اين معدن روباز درحال‌حاضر در عمق بيش از ۲۴۵ متر صورت مي‌گيرد.

كاكوتا

اكاتي

معدن الماس اكاتي در منطقه لاك دي گراس در شمال غربي كانادا واقع شده است. عمليات استخراج از اين معدن از سال ۱۹۹۸ آغاز شده است و اين نخستين معدن الماس به صورت روباز و زيرزميني در كشور كانادا است كه تاكنون عمليات استخراج از آن صورت گرفته است.

در سال دو هزار و هفده تخمين‌زده شده كه اين معدن داراي ۱۰۵.۴ ميليون قيراط ذخاير اثبات‌شده و احتمالي داشته باشد.

ميزان الماس اين معدن در ژانويه دو هزار و هفده ۶۷.۸ ميليون قيراط عنوان شد.

اكاتي

ونتيا

معدن الماس Venetia در ۸۰ كيلومتري موسينا در استان ليمپوپو در افريقاي جنوبي واقع شده است در سال دو هزار و هجده اين معدن بيش از ۹۲.۴ ميليون تن قيراط الماس داشت.

معدن ونتيا كه بزرگترين معدن الماس در افريقاي جنوبي به شمار مي‌آيد در سال دو هزار و هجده ۴.۲ ميليون تن قيراط توليد كرد. در اين معدن ۱۲ كيلومتر لوله كيمبرليت قرار دارد.

پيش‌بيني مي‌شود عمليات برداشت از اين معدن به صورت روباز تا سال ۲۰۲۱ ادامه يابد و پس از آن به صورت زيرزميني انجام شود. عمق اين معدن ۴۵۰ متر و در مساحت ۳.۸ هكتار است.

پيش‌بيني مي‌شود عمليات حفاري به صورت زيرزميني ۳۱ ساله باشد عمليات حفاري زيرزميني از اين معدن از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و حفاري در آن در سال ۲۰۱۸ به عمق ۲۴۰۰ متري رسيده است. استخراج از اين معدن از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

ونتيا

لومونوسوف

ذخاير سنگ الماس لمونوسوف بزرگترين منبع ذخيره الماس در اروپا را به خود اختصاص داده است. اين ذخاير در آرخانگلسك روسيه قرار دارد. در سال دو هزار و هجده تخمين زده شده كه ذخاير اثبات شده و احتمالي اين معدن ۷۳.۸۹ ميليون تن قيراط باشد.استخراج روباز از اين معدن در سال ۲۰۰۵ آغاز شده است.

لومونوسوف

مير

 معدن الماس مير در بخش ياكوتاي روسيه واقع شده است ميزان ذخاير احتمالي و اثبات شده اين معدن در سال دو هزار و هجده ۵۷.۷۷ ميليون تن قيراط تخمين زده شده‌ است. عمليات استخراج از اين معدن به صورت روباز از سال ۱۹۵۷ آغاز و تا سال ۲۰۰۱ ادامه يافت. حفاري زيرزميني اين معدن نيز از سال ۲۰۰۹ شروع شد اما به دليل ريزش معدن در سال ۲۰۱۷ بهره‌برداري از آن متوقف شد قرار است تا با بررسي ايمني اين معدن عمليات بهره‌برداري از آن از سال ۲۰۳۰ از سرگرفته شود.

مير

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.