شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

انفجار قيمت طلا تا ۳هزار دلار

خريد كارتن فروش كارتن

۹ بازديد

اقتصادنيوز: كارشناسان معتقدند طبق سوابق تاريخي عملكرد طلا،‌ قيمت تمام شده اين فلز احتمالا به بالاتر از ۳ هزار دلار در هر اونس برسد.

به گزارش اقتصادنيوز، به نقل از سايت طلا؛  به گفته يك كارشناس اقتصادي، تاريخ نشان داده كه هرگاه قيمت طلا مشمول اصلاح شود تا فرصتي براي خريد ايجاد كند،‌ نرخ بعدي آن دچار جهش مي شود. اين بار نيز تفاوت چنداني با موارد قبلي ندارد. عقب نشيني بهاي طلا طي هفته گذشته مي تواند نشانه اي از شروع روند صعودي آن باشد.

قيمت طلا در درازمدت و به مرور زمان به سوي ۲ هزار دلاري شدن پيش مي رود و حتي اين امكان نيز وجود دارد كه بهاي آن ۳ هزار دلار يا فراتر از آن نيز برود. اكنون قيمت طلا در حالت خواب است اما اگر آنچه در سال ۲۰۰۸ براي اين فلز روي داد را الگو قرار دهيم بايد منتظر اوج هاي زيادتري باشيم.

روز گذشته (دوشنبه) بهاي طلا باز هم شاهد كاهش بود و بعد از ظهر آن،‌ معاملات آتي ماه ژوئن از ۱۷.۱۰ دلار در هر اونس نيز كمتر شد. با توجه به اينكه طلا تا اوايل آوريل به نقطه ۱.۷۸۸.۸۰ دلار در هر اونس رسيد، اين فلز هنوز به نقطه مياني ۱۶۲۰.۹۰ بازنگشته و دامنه حدودي ۱۷۰۰ دلار را حفظ كرده است. در همين حال متوسط قيمتي نيز خنثي بوده و تمامي مواضع كوتاه مدت و بلند مدت در يك بازه قيمتي قرار داشته است.

اين در حالي است كه با وجود تحولات اقتصادي موجود،‌  اين سقف قيمتي در حال شكسته شدن است. بر اين اساس، ركورد سطح تحريك مالي نشان دهنده سطحي كه در سال ۲۰۰۸ مشخص شد. اين محرك مالي پس از بحران اقتصادي سال ۲۰۰۸، تبديل به يك روند صعودي در بازار طلا شد.

طلا احتمالا در آستانه تاثيري انفجاري از شرايطي است كه در سال ۲۰۲۰ بوجود آمده است. بعلاوه اينكه، محرك هاي اقتصادي امسال، بيش از ۵ برابر بيشتر از آن مقداري است كه در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت. اين امر مي تواند انعكاسي از خطر شديدتري باشد كه اقتصاد دنيا را در سال ۲۰۲۰ تهديد مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.