یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
۸ بازديد

اقتصاد نيوز: مسعود رضايي مدير سامانه هوشمند سوخت عنوان كرد كه وانت بارها بخش عمده اي از خودروها را تشكيل مي دهند كه حدود ۲ و نيم ميليون دستگاه خودرو در سامانه حمل و نقل و بار كشور به صورت فعال وجود دارند. در اين خصوص كارگروهي بر اساس مصوبه هيات وزيران تشكيل شد كه وظيفه مديريت سهم هاي عمومي را بر عهده دارد. بر همين اساس ما براي كلاس ها‌ي مختلف وانت بار براي كم مصرف ۲۰۰ و وانت هاي پر مصرف ۳۰۰ ليتر و ۶۰ درصد آن را براي دو گانه سوز‌ها در نظر گرفته بوديم.

به گزارش اقتصاد نيوز به نقل از خودروبانك؛ مدير سامانه هوشمند سوخت افزود: مطالبه اي كه عموما در اين زمينه مطرح شد اين بود كه بخشي از آن ها پيمايش بيشتري دارند، پس مطالبات سوخت بيشتري را دارند. ما به منظور عادلانه كردن اين بخش با وزارت راه، صمت و وزارت نفت طرح هاي مختلفي را بررسي كرديم كه اين طرح به پيمايش مشهور است. اين طرح كه هنوز اجراي آن آغاز نشده است بخشي از سوخت خودروها را كه سوخت پايه بوده 200 و تا 300 كه براي كم مصرف و پر مصرف است به صورت ليتراژي به مالكين خودروها اختصاص داده مي شود و مازاد را به صورت اعتباري در كارت بانكي شارژ خواهد كرد كه مي توانند با مراجعه به جايگاه هاي سوخت متناسب با عملكردشان استفاده كنند.

رضايي در ادامه بيان داشت: ساماندهي اين طرح بر عهده وزارتخانه هاي سه گانه مذكور است. ما به مرور زمان سهميه ليتراژي را كاهش خواهيم داد و سهميه اعتباري را متناسب با عملكرد خودروها اختصاص خواهيم داد. البته تاريخ شروع اين طرح به دليل شيوع كرونا مشخص نشده نيست.

وي در ادامه گفت: ثبت نام ها شروع شده است و ما به منظور تشويق به ساماندهي و ورود به چرخه، براي كساني كه ثبت نام كنند علاوه بر 200 تا 300 ليتر، 150 ليتر نيز اختصاص خواهيم داد، اما پس از آن تخصيص سهميه سوخت مبتني بر عملكرد بر مبني اسناد حمل بار خواهد بود.

مدير سامانه هوشند سوخت در پايان تصريح كرد: اين طرح براي تمامي بخش هاي عمومي خواهد بود. اين سيستم در ساير بخش ها مانند تاكسي هاي اينترنتي فعال شده است تا سهميه سوخت خود را بر اساس پيمايش دريافت كنند. به آژانس هاي شهري و جانبازان نيز سهميه اعتباري اختصاص يافته است. بر اساس مصوبه هيات وزيران، ساير بخش هايي كه در كارگروه مي آيد در صورت تاييد به آن ها سهميه سوخت تخصيص داده خواهد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.