شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۰ بازديد

وزير خارجه آمريكا با تكرار مواضع ضدايراني خود گفت كه راهبرد آمريكا در برابر ايران تنها به تحريم‌هاي اقتصادي منحصر نمي‌شود.

پامپئو: راهبرد آمريكا در برابر ايران تنها به تحريم‌هاي اقتصادي منحصر نمي‌شود

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم، مايك پامپئو وزير خارجه آمريكا كه قرار است فردا چهارشنبه براي ديدار با مقامات رژيم صهيونيستي به سرزمين‌هاي اشغالي سفر كند، در مصاحبه‌اي اختصاصي با روزنامه «اسرائيل هيوم» برنامه سفر يك‌روزه خود را صحبت با مقامات رژيم صهيونيستي درخصوص معامله قرن، مقابله با كرونا و آنچه «تهديدات هسته‌اي ايران» خواند، عنوان كرد.

وزير خارجه آمريكا افزود كه قرار است با «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي و «بني گانتس» رهبر حزب «آبي-سفيد» و شريك نتانياهو در تشكيل دولت ائتلافي گفت‌وگو كند.

وي درخصوص تصميم رژيم صهيونيستي براي الحاق اراضي بيشتر در كرانه باختري به مناطق اشغالي گفت كه در اين زمينه گفت‌وگوهايي با نتانياهو و گانتس خواهد شد اما همان‌گونه كه در گذشته گفته‌ام اين تصميمي است كه در نهايت اسرائيل بايد بگيرد.

وزير خارجه آمريكا درخصوص مخالفت كشورهاي عربي و اروپايي با طرح الحاق اراضي بيشتر در كرانه باختري با تكرار اينكه تصميم نهايي با رژيم اسرائيل خواهد بود، گفت: ما با كشورهايي كه اعلام نگراني كرده‌اند صحبت و تلاش كرده‌ايم اين نگراني‌ها را بررسي و در صورت امكان آنها را لحاظ كنيم.

وي همچنين گفت: همان‌طور كه در گذشته بارها اعلام كرده‌ايم طرح معامله قرن در راستاي حركت به‌سوي صلح است و به‌خلاف طرح‌هاي ديگر منطبق بر واقعيت است و با تأمين خواسته‌هاي فلسطينيان و اسرائيلي‌ها قابليت اجرايي شدن دارد.

پامپئو  مدعي شد كه طرح آمريكايي موسوم به «معامله قرن» يك نقشه راه واقعي است كه خواسته‌هاي فلسطينيان و اسرائيلي‌ها را تأمين مي‌كند.

وزير خارجه آمريكا در خصوص ايران نيز مدعي شد كه "مي‌توانيم به‌وضوح شاهد نزديك شدن اين كشور به بمب اتم باشيم به‌گونه‌اي كه ايران تا ماه اكتبر (مهر 99) امكان بازسازي توانمندي‌هاي قبلي خود را تا حدي خواهد داشت كه با سهولت بيشتر مي‌تواند به تروريسم در جهان و تهديد كشورها بپردازد و با ايجاد اين فضا، ايراني‌ها اجراي برنامه‌هاي خطرناك خود را كه در نهايت به سلاح هسته‌اي ختم مي‌شود، ادامه خواهند داد.

پامپئو افزود كه ترامپ بارها گفته است راهبرد آمريكا در برابر ايران تنها به تحريم‌هاي اقتصادي منحصر نمي‌شود بلكه شامل انزواي ديپلماتيك نيز هست تا آن زمان كه نظام ايران بر اساس استانداردهاي جهاني رفتار كند و اوضاع به همين منوال پيش رود و آمريكا هرگز اين اجازه را به ايران نخواهد داد تا به سلاح هسته‌اي دست پيدا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.