یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اهميت زونكن در بايگاني چيست؟

خريد كارتن فروش كارتن

۷ بازديد

اهميت زونكن در بايگاني چيست؟

اهميت زونكن در بايگاني

اهميت زونكن در بايگاني چيست؟

پوشه ها يا پرونده هايي بزرگ و محكم كه از مقوا، چوب و پلاستيك ساخته شده اند كلاسور يا زونكن نام دارند. كاغذها و اسناد مورد نياز كه پانچ شده اند از طريق گيره فلزي موجود در زونكن بايگاني مي شوند. فاصله سوراخ ها براي برگه هاي پانچ شده در زونكن استانداردهاي متفاوتي دارند و بر اساس اندازه آن ظرفيت بايگاني 200 تا 500 برگ را دارند. اين وسيله منحصر به فرد براي بايگاني اسناد مهم نخستين بار توسط فردريك زونكن آلماني اختراع شد. در ادامه مقاله در رابطه با اهميت زونكن در بايگاني به اطلاعات بيشتري دست خواهيد يافت.

خريد تجهيزات بايگاني

اهميت انواع زونكن در بايگاني و نكات مهم در هنگام خريد زونكن

امروزه انواع مختلف زونكن در بازار عرضه مي شوند كه از مهمترين انواع و برندهاي آن مي توان به زونكن هاي پايكو، كلاسيك، متاليز و پومر اشاره كرد. در هنگام خريد هر يك از اين برندها بايد نكات مهم و قابل توجه زيادي را در نظر بگيريد. در اين بخش از مقاله نكات مهم كه هنگام خريد زونكن بايد رعايت كرد را براي شما آورده ايم.

جنس بدنه زونكن

يكي از مهمترين ويژگي ها هنگام خريد زونكن جنس مواد به كار رفته در ساخت آن مي باشد زيرا مواد به كار رفته در ساخت انواع زونكن بر كيفيت آن تأثير قابل توجهي مي گذارند. امروزه زونكن ها با جنس هاي مختلف در بازار عرضه مي شوند كه از جمله آن ها مي توان به زونكن هاي پلاستيكي، مقوايي، چوبي، چرمي و ورني اشاره كرد. زونكن هاي مقوايي و پلاستيكي در مقايسه با ديگر زونكن ها محبوب تر مي باشند. از آنجا كه نمي توان از اهميت زونكن در بايگاني اسناد و مدارك مهم چشم پوشي كرد براي بايگاني اسناد و مدارك خود بايد يكي از انواع زونكن ها را تهيه كنيد. يكي از نكات مهم هنگام خريد زونكن توجه به محيطي مي باشد كه زونكن بايد در آن نگهداري شود است. به طور مثال زونكن هاي مقوايي براي بايگاني اسناد در محيط هاي مرطوب مناسب نمي باشند.

  • سايز و اندازه زونكن
  • حلقه هاي قفل
  • نوار فلزي لبه
  • پرچ هاي نگهدارنده
  • حلقه انگشتي
  • مقسم

همانطور كه گفتيم اهميت زونكن در بايگاني بسيار زياد مي باشد و از آنجا كه در اين زونكن ها مقسم وجود دارد شما مي توانيد به راحتي اسناد خود را دسته بندي نماييد تا در صورت نياز به آن ها دسترسي به آن ها براي شما سريع تر و آسان تر باشد. مقسم ها معمولاً از جنس پلاستيك يا مقوا هستند.

  • طراحي ارگونوميك

اهميت زونكن در بايگاني اسناد

اهميت زونكن در بايگاني اسناد و مدارك بسيار زياد مي باشد و از آنجا كه روي عطف زونكن ها كارت يا ليبل وجود دارد شما مي توانيد روي هر يك از عطف ها توضيحات مربوط به دسته بندي اسناد را بنويسيد تا در هنگام نياز زونكن مورد نياز را از ديگر زونكن ها جدا نماييد.

زونكن ها ممكن است در رنگ هاي متنوع و مختلف توليد شوند از اين رو مي توان براي نشانه گذاري ماهيت محتواي هر زونكن از تمايز رنگ هاي آن استفاده كنيد. از اهميت انواع زونكن در بايگاني اسناد در محل هاي مختلف از جمله محل كار نمي توان غافل ماند و از آن جا كه زونكن در رنگ هاي مختلف توليد مي شود شما مي توانيد با استفاده از زونكن در رنگ هاي مختلف به قفسه هاي آرشيو خود جلوه و رنگ هاي زيبا ببخشيد.

جا به جايي زونكن در ادارات

براي جا به جايي زونكن در ادارات از كارتن زونكن كه توسط كارتن فروشي تك كارتن توليد مي شود استفاده مي شود

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.