شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۲ بازديد

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه اين وزارتخانه براي نوسازي ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس گازي و برقي درون شهري در سال جهش توليد، گفت: از اين تعداد ۲ هزار دستگاه شامل اتوبوس‌هاي برقي دورن شهري است كه بايد در ساخت و تحويل آنها تسريع شود.

گسترش‌نيوز: رضا رحماني تصريح كرد: با توجه ضرورت نوسازي و افزايش ناوگان حمل‌ونقل عمومي كشور به خصوص در كلانشهرها براي اجراي بهتر طرح فاصله‌گذاري اجتماعي آن هم بعد از شيوع كرونا، تحقق اهداف كمي و كيفي طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل تجاري كشور يك اولويت اصلي به شمار مي‌آيد.

وي با اشاره به تاكيدات رئيس‌جمهوري در خصوص طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل تجاري كشور و پيگيري‌هاي ويژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد اين طرح، گفت: با اجراي اين طرح، آلودگي هوا و مصرف سوخت در سطح كشور كاهش يافته و اشتغال‌زايي و امنيت جاده‌اي برون‌شهري و درون‌شهري افزايش مي‌يابد و همچنين روي افزايش صادرات انرژي و بهبود شاخص‌هاي زيست محيطي تاثيرگذار خواهد بود.

وي اضافه كرد: با توجه به مصوبه شوراي اقتصاد در خرداد ماه سال گذشته، اين طرح شامل ناوگان فرسوده به تعداد ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه است كه بايد در طول سه سال اجرايي مي‌شده و از اين تعداد ۲۸ هزار دستگاه اتوبوس شهري و بيرون شهري در اين طرح ديده شده است.

رحماني تصريح كرد: در طرح خروج خودروهاي فرسوده تجاري، نوسازي ناوگان شامل اتوبوس گازسوز شهري، اتوبوس بين شهري كاميون، كاميونت و ميني بوس است.

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق محاسبات انجام شده و با تكميل طرح نوسازي بيش از ۱۷۶ هزار دستگاه ناوگان فرسوده، در مصرف بالغ بر ۲۵ هزار و ۴۰۰ ميليون ليتر سوخت در كشور طي هفت سال، صرفه جويي اتفاق خواهد افتاد.

رحماني افزود: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به عنوان مسئول اين طرح در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقدامات مقتضي را پيگيري و در اين خصوص با چندين دستگاه و سازمان مرتبط همكاري دارد.

وي اعلام كرد: يكي از مهم‌ترين الزامات در تحقق اهداف اين برنامه همكاري بانك‌ها با خودروسازان در تامين ضمانت نامه‌هاي بانكي مورد درخواست است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و همچنين همكاري و مساعدت بيش از پيش بانك مركزي و صندوق توسعه از الزامات اجتناب ناپذير اين طرح ملي مي‌باشد.

منبع: شاتا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.