اسباب كشي اصلا كار ساده اي نيست اما اگر لوازم بسته بندي مناسب در دسترس نباشد اوضاع دشوارتر هم مي شود. بدون ترديد براي حمل بار و جابجايي لوازم به كارتن هاي بزرگ و كوچك زيادي نياز داريد. حمل اثاثيه اي كه در كارتن بسته بندي شده اند، بسيار ساده تر است. كارتن اسباب كشي با كارتن هاي چيپس و پفك تفاوت دارد. در واقع هر نوع جعبه مقوايي نمي تواند براي جابجا كردن وسايل در اثاث كشي مورد استفاده قرار گيرد. اين محصولات داراي استانداردهاي بالايي از لحاظ جنس و كيفيت هستند. از لحاظ شكل ظاهري، استحكام و مقاومت نيز هميشه تفاوت هاي زيادي وجود دارد. چرا از كارتن اسباب كشي استفاده مي كنيم؟وقتي قصد جابجايي و نقل مكان به منزل جديد را داريد، ابتدا وسايل جمع اوري مي شود. براي بارگيري بهتر لوازم در داخل كاميون حمل بار لازم است تا اثاثيه در داخل كارتن هاي بزرگ و كوچك، بسته بندي شود. اين كار مزاياي زيادي دارد از جمله اين موارد:محافظت از وسايلكارتن ها به نوعي محافظ لوازم هستند. در واقع وسايلي كه درون كارتن چيده شده از هر نوع ضربه يا فشار و ... در امان است. بدنه كارتن حمل اثاثيه طوري ساخته شده كه تا حدود زيادي جلوي ضربات احتمالي در حين باربري را مي گيرد. به خصوص در مورد وسايل شكستني يا لوازم برقي اين موضوع اهميت بيشتري دارد. سرعت در بارگيري اثاثيهشركت هاي باربري به ازاي هر ساعتي كه براي حمل بار صرف مي شود، پول دريافت مي كنند. يك راه ساده براي كاهش هزينه ها اينست كه سرعت بارگيري لوازم را افزايش دهيد. با بسته بندي لوازم درون كارتن اسباب كشي، سرعت حمل بار به داخل كاميون نيز افزايش مي يابد. از طرفي امكان چينش مناسب بار نيز وجود دارد.چيدن منظم لوازم در كارتن اسباب كشيكارتن ها از آشفتگي در هنگام بسته بندي و همچنين باز كردن وسايل، جلوگيري مي كنند. هنگام بسته بندي مي توانيد لوازم مشابه را در يك كارتن قرار دهيد و سپس از برچسب روي آن استفاده كنيد. به اين ترتيب پس از نقل مكان به منزل جديد مي توانيد به راحتي لوازم را پيدا كنيد. بسته بندي يك راه ساده براي نظم دادن به پروسه اسباب كشي است.كارتن اسباب كشي چه ويژگي هايي دارد؟براي اينكه لوازم در حين حمل دچار آسيب نشود مي بايست از كارتن هاي داراي استحكام كافي استفاده كرد. كارتن هايي كه از نظر ساخت داراي جنس بهتري هستند و مقاومت بهتري دارند را انتخاب كنيد. كارتن دست دوم به هيچوجه مناسب حمل بار نيست. اين كارتن ها ويژه محصول خاصي توليد شده اند و توان حمل بار سنگين را ندارند. براي مثال كارتن دستمال كاغذي نمي تواند براي اسباب كشي انتخاب خوبي باشد زيرا از نظر ضخامت، جنس، مقاومت و استحكام كاربرد مناسبي ندارد. كارتن اسباب كشي خوب بايد اين ويژگي ها را داشته باشد:جنس مواد اوليه با كيفيتداراي بدنه محكم و ضخيماستحكام زياد در برابر حمل بار سنگينداراي ابعاد و اندازه هاي متفاوتانواع كارتن اسباب كشياگر تجربه اثاث كشي را داشته باشيد حتما مي دانيد كه براي هر وسيله اي بايد از كارتن مناسب استفاده كنيد. براي مثال لوازم برقي، كتاب ها و لوازم سنگين در كارتن هاي بسيار مقاوم تر بسته بندي مي شوند. از لحاظ كيفيت و استحكام اين كارتن ها با آنچه براي حمل لباس استفاده مي شود، متفاوت است. برخي افراد بي تجربه از يك نوع كارتن با ابعاد مشخص به تعداد بالا سفارش مي دهند. خريد كارتن هاي يك شكل و يك اندازه اصلا كار درستي نيست. حتما براي موارد استفاده مختلف از چندين نوع كارتن اثاث كشي با ابعاد و استانداردهاي متفاوت، خريداري كنيد. رايج ترين انواع كارتن براي بسته بندي لوازم اداري و خانگي اينها هستند:كارتن كوچك اسباب كشي خارجي 20 در 20 در 25كارتن مخصوص شكستني 30 در 30 در 50كارتن بسته بندي متوسط 40 در 40 در 60كارتن سايز بزرگ 50 در 50 در 100كارتن با سايز بزرگتر براي حمل لوازم سبك تركارتن اسباب كشي ۵ لايهكارتن رگال دار مخصوص بسته بندي لباس كارتن جعبه اي درب دار با كاور و زيپ كارتن هاي مخصوص حمل كتابزمان تهيه كارتن اسباب كشي دقت كنيد كه كالاي خريداري شده، متناسب با بار مورد نظر باشد. براي حمل لوازم برقي، وسايل آشپزخانه، كتاب، ظروف شيشه اي و ... به كارتن هاي كوچك و متوسط با استحكام بالاتر نياز داريد. اين كارتن ها 5 لايه بوده و داراي لايه هاي محافظ زيره و رويه هستند. كارتن هاي بسيار بزرگ مناسب حمل كالاي سنگين نيست. معمولا اين كارتن ها براي بارهاي حجيم و سبك ساخته شده اند. با شناخت انواع مختلف كارتن هاي اسباب كشي موجود در بازار مي توانيد انتخاب مناسب تري داشته باشيد. چرا نبايد از كارتن اسباب كشي دست دوم استفاده كنيم؟كارتن هاي خالي كالاهاي سوپرماركتي در واقع دست دوم به حساب مي آيند. اين جعبه هاي بزرگ و كوچك حتي به شرط نو بودن نيز داراي استحكام خوبي نيستند. از طرفي امكان وجود آلودگي در الياف و بافت محصول وجود دارد از لحاظ بهداشتي بهتر است از كارتن هاي نو و خالي براي حمل بار استفاده كنيد. به هر حال اين كارتن ها نو نيستند و قبلا استفاده شده اند. بسته بندي لوازم منزل و يا حتي لوازم اداري در اين كارتن ها موجب انتقال آلودگي به لوازم درون جعبه مي شود. در نظر داشته باشيد كه ويروس كرونا روي سطوح تا مدت هاي زيادي باقي مي ماند. قيمت كارتن بسته بندي چندان زياد نيست بنابراين ريسك انتقال الودگي را با استفاده از كارتن هاي دست دوم بالا نبريد. قبل از اسباب كشب به تعداد مناسب كارتن در سايزهاي مختلف خريداري كنيد.بسته بندي اسباب با كارتن خالي"تك كارتن" توليد كننده انواع كارتن خالي براي بسته بندي و اسباب كشي از پيشگامان اين صنعت در كشور است. هدف دست اندركاران اين مجموعه ارائه خدمات مناسب و با كيفيت در حوزه حمل بار و اثاثيه منزل و اداري است. قيمت مناسب و رعايت استانداردهاي بين المللي دو اصل مهم در توليد كارتن اسباب كشي است كه ما به آن مي باليم. محصولات اين توليدي با تنوع بالا و در ابعاد بسيار متفاوت، در دسترس خريداران قرار دارد. اگر در مورد خريد كارتن و انتخاب ابعاد مناسب به راهنمايي نياز داريد با ما تماس بگيريد.
كارتن چيست؟
اولين سوال كه در ذهن ما مي آيد اين است كه كارتن چيست و چرا براي بسته بندي نيازمند استفاده از كارتن اسباب كشي هستيم
كارتن از دو برگ كاغذ كه در ميان آنها يك فلوت (كركره) ساخته مي شود و با توجه به نوع آن 3 يا 5 لايه تعداد فلوت و كيفيت آن مشخص مي شود كيفيت كارتن به نوع ورق و استحكام فلوت (كركره ايي) آن دارد
انواع كارتن اسباب كشي
كارتن اسباب كشي در دو نوع چندين مدل مي باشد
كارتن آكبند(نو)
كا با توجه به اندازه مشتري و نوع 3 يا 5 لايه بودن آن ساخته مي شود و يك نوع هم كارتن نو آماده مي باشد كه در شركت هميشه موجود مي باشد
كارتن استوك كارخانه ايي
در اولين نظر كارتن استوك و دسته دوم را كارتن پاره و لاشه شده مي نگرند ولي اين نوع كارتن استوك و دسته دوم كارخانه ايي بود و از نظر كيفيت هيچ فرقي با كارتن نو ندارد ولي چون يك دفعه بار داخلش رفته و خالي شده و مارك روي كارتن موجود است شركت به عنوان كارتن استوك مي فروشد
براي خريد كارتن با ما تماس بگيريد 09192469081 طالبلو
كارتن فروشي از ساعت 9 صبح تا 19 در خدمت شماست
رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو دوباره به خواب فرو رفته است. اگر امروز خريد و فروشي هم در بازار خودرو شكل گيرد باز هم اين اقدام توسط واسطهها انجام ميشود؛ چرا كه با شرايط فعلي مصرفكننده واقعي در بازار وجود ندارد.
رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو درباره وضعيت بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام است. خريد و فروش خودرو چندان انجام نميشود. بازار دوباره به خواب فرو رفته است. نمايشگاهداران خودرو اسفند ماه خريد و فروش خودرو نداشتند. اوايل ارديبهشت يك شوكي به بازار خودرو ايجاد شد اما خريدار يا فروشنده واقعي در بازار وجود نداشت. كسانيكه در ارديبهشت ماه با عرضه خودرو به بازار جو بازار خودرو را بر هم زدند، افرادي بودند كه خودروهاي دپو شده در انبارها داشتند.
سعيد موتمني افزود: در ارديبهشت ماه مشتري واقعي نيز در بازار مشاهده نكرديم. در حقيقت فروشنده واقعي در خودروهاي توليدي، منتاژي و وارداتي ديده نشده است. اگر امروز خريد و فروشي هم در بازار خودرو شكل گيرد باز هم اين اقدام توسط واسطهها انجام ميشود؛ چرا كه با شرايط فعلي مصرفكننده واقعي در بازار وجود ندارد.
پيشبيني نرخ خودرو در ماههاي آينده
او اظهاركرد: پيشبيني ما اين است كه در ماههاي آينده عرضه خودروها به بازار كاهش مييابد و نرخ خودروها مجدد نوسان خواهد داشت. متاسفانه وضعيت كسب وكار بسياري از بنگاهها ضعيف شده است و فعلا آماري مبني بر تعطيلي نمايشگاهداران وجود ندارد. چنانچه قرار باشد روند بازار به همين منوال ادامه يابد در آينده نزديك شاهد تعطيلي نمايشگاهداران خودرو هستيم.
موتمني با اشاره به تاثير عرضه خودروهاي جديد به بازار خودرو گفت: هر خودرو جديدي كه به بازار عرضه شود مشتري براي آن پيدا خواهد شد؛ چرا كه بازار به دنبال تنوع است. اگر امروز در توليد تنوع داشتيم بازار خودرو نيز وضعيت بهتري داشت، درحالحاضر بازار خريد و فروش خودرو به تعدادي برخي از برندها و مدلها محدود شده است.
مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي از اتمام پالايش مرحله دوم ثبتنام اقدام ملي مسكن خبر داد و گفت: از امروز و به تدريج نتايج پالايشها به متقاضيان واجد شرايط پيامك ميشود و پذيرفتهشدگان براي احراز شرايط بايد به ادارات كل راه و شهرسازي استان محل سكونت خود مراجعه كنند.
به گزارش اقتصادآنلاين، «پروانه اصلاني» در خصوص پالايش مسكن ملي، گفت: پالايش مسكن ملي در سه مرحله انجام شده و به اتمام رسيده است.
مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي با اعلام اينكه هماكنون نتايج پالايش مسكن ملي در اختيار استانها قرار دارد، تاكيد كرد: هماكنون مشخص است كه چه افرادي واجد شرايط هستند كه اين نتايج از طريق سامانه و با پيامك به متقاضيان واجد شرايط اعلام ميشود.
اصلاني ادامه داد: متقاضياني كه واجد شرايط هستند، از امروز به تدريج به آنها پيامك ارسال ميشود. پذيرفتهشدگان بايد براي احراز شرايط با مدارك و مستندات خود با تعيين وقت قبلي به ادارات كل راه و شهرسازي استانهاي محل سكونت خود مراجعه كنند.
به گزارش وزارت راه و شهرسازي، با شيوع بحران كرونا، متقاضيان مسكن ملي از طريق سامانه به نشاني tem.mrud.ir و يا از طريق پيامك اقدام به ثبت نام كردند كه پالايش بيش از يك ميليون متقاضي مرحله دوم انجام شده است. به گفته معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي مجموع ثبت نام كنندگان مرحله اول و دوم طرح اقدام ملي مسكن بيش از يك ميليون و ۶۰۰ هزار نفر است.
اقتصادنيوز؛ علي ربيعي، سخنگوي دولت بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: در اسفند سال گذشته ۶۵ هزار ميليارد تومان و در فروردين امسال حداقل ۴۳ هزار ميليارد تومان كسب و كارهاي ما آسيب ديده است، ما در كنار موارد پيش گفته با كرونا هم مواجه هستيم، الگوي مديريت كرونا به ما نشان داد كه با همكاري و هماهنگي همه دستگاهها از قوا تا نيروهاي مسلح و حاكميت واحد و دولت واحد و اعتماد بالاي مردم به دولت ميتوانيم از همه بحرانها عبور كنيم.
اقتصادنيوز: بهرهگيري از تجارب كشورها در رابطه با ابعاد تكنيكي اجراي هدفگذاري تورم، از مدلسازي و پيشبيني تورم گرفته تا نحوه اطلاعرساني آن به عموم ميتواند نقش موثري در پيادهسازي موفق در ايران داشته باشد.
به گزارش اقتصادنيوز به نقل از ايبنا هدفگذاري تورم در حال حاضر يكي از رايجترين چارچوبهاي سياستي اعمالشده توسط بانكهاي مركزي است و از سال ۱۹۹۰ كه براي اولين بار نيوزيلند اين رژيم سياستي را پذيرفت تاكنون تعداد بسيار زيادي از كشورها آن را در اعمال سياستهاي پولي خود بهكار گرفتهاند. در بسياري از اين كشورها پيش از هدفگذاري تورم، سياستهاي ديگري همچون هدفگذاري كلهاي پولي، نرخهاي بهره، نرخ ارز و غيره اعمال شده بود كه اغلب نتايج مورد انتظار سياستگذار را كه همانا كنترل تورم و كمك به رشد اقتصادي بود، به همراه نداشت. مهمترين مزيت هدفگذاري تورم در اين است كه در سياست پولي، به نوعي قواعد با صلاحديد تركيب ميشود. چنين «صلاحديد مقيدي» دو عنصر كاملاً متفاوت را تحت پوشش قرار ميدهد؛ اول اينكه در ميانمدت يك نرخ عددي معلوم براي تورم هدفگذاري ميشود و سپس براي رسيدن به آن، در كوتاهمدت به شوكهاي اقتصادي واكنش نشان داده ميشود كه اين واكنش ميتواند بنا به صلاحديد بانك مركزي با استفاده از هر كدام از ابزارهاي تحت اختيار آن صورت پذيرد.
اغلب كشورهايي كه در حال حاضر از هدفگذاري تورم به عنوان سياست پولي غالب خود استفاده ميكنند، در مقطعي از زمان درگير تورم شديد بودهاند. از جمله اين كشورها ميتوان به شيلي، برزيل و تركيه اشاره كرد. به عنوان مثال، تركيه به دليل شدت تورم حاكم بر اقتصاد اين كشور، در سال ۲۰۰۲ به صورت ضمني و در ۲۰۰۶ به صراحت مجبور به اتخاذ سياست هدفگذاري تورم شد يا برزيل پس از تحمل سالها تورم بالا، با هدفگذاري تورم توانست دغدغههاي خود در اين زمينه را كاهش دهد.
سازوكار عملي هدفگذاري تورم در كشورهاي مورد بررسي
جداول زير ابعاد تكنيكي اجراي سياست هدفگذاري تورم، از مدلسازي و پيشبيني تورم گرفته تا نحوه اطلاعرساني آن به عموم مردم را در اين كشورها نشان ميدهد.
جدول ۱- هدفگذاري تورم؛ ابعاد عملي و اجرايي در كشورهاي منتخب
|
برزيل |
شيلي |
تركيه |
تاريخ پذيرش |
۱۹۹۹ |
۱۹۹۹ |
۲۰۰۶ |
مقام تعيينكننده هدف تورمي |
شوراي ملي پول كه متشكل است از وزير دارايي، رئيس بانك مركزي برزيل و وزير برنامهريزي، بودجه و مديريت |
بانك مركزي شيلي |
كميته سياست پولي همراه با دولت هدف تورمي را تعيين ميكنند. |
شاخص هدفگذاريشده |
شاخص تورم پايه مصرفكننده |
شاخص تورم پايه ساليانه مصرفكننده |
شاخص سالانه قيمت مصرفكننده |
افق هدفگذاري |
سالانه |
دو سالانه |
چندساله (سهساله) |
ابزار غالب براي دستيابي به هدف تعيينشده |
نرخ بهره شبانه |
نرخ بهره سياست پولي و نرخ بهره شبانه بين بانكي |
نرخ هفتگي مزايده ريپو، كريدور نرخ بهره و نسبت ذخاير قانوني |
جدول ۲- ويژگيهاي فرايند مدلسازي و پيشبيني در كشورهاي منتخب
|
برزيل |
شيلي |
تركيه |
انوع مدلهاي مورد استفاده از سوي بانك مركزي |
مدلهاي VAR، VAR بيزين، VECM، FAVAR، مدلهاي كلان كوچك و متوسط و يك مدل DSGE |
مدلهاي كلان اقتصادي فصلي، سريهاي زماني و DSGE |
مدل پيشبيني فصلي، يك مدل DSGE در حال گسترش است. |
پيشبينيهاي منتشرشده |
گزارشهاي فصلي پيشبيني تورم و توليد ناخالص ملي |
پيشبيني توليد ناخالص داخلي و شاخص قيمت مصرفكننده با برخي تأخيرها |
پيشبيني تورم هستهاي و پايه، به اضافه شكاف توليد |
جدول ۳- ويژگيهاي سازوكارهاي پاسخگويي و مسئوليتپذيري در كشورهاي منتخب
|
برزيل |
شيلي |
تركيه |
نامه سرگشاده |
در صورتي كه هدف تعيينشده براي تورم برآورده نشود، رئيس بانك مركزي بايد طي نامهاي سرگشاده به وزير دارايي دلايل عدم تحقق آن را توضيح داده و اقدامات لازم براي دستيابي به هدف تورمي تعيينشده، تبيين و افق زماني مورد انتظار براي تحقق آن تعيين شود. |
وجود ندارد. |
در صورتي كه هدف تعيينشده براي تورم برآورده نشود، رئيس بانك مركزي بايد در پايان سال طي نامهاي سرگشاده به دولت، دلايل عدم تحقق آن را توضيح دهد. طي سال، چنين توضيحاتي در گزارش تورم ارائه ميشود. |
گزارش به مجلس |
شش بار در سال |
چهار بار در سال |
دو بار در سال |
جدول ۴- ويژگيهاي خبررساني در مورد تصميمات در كشورهاي منتخب
|
برزيل |
شيلي |
تركيه |
اعلام فوري تصميم سياستي |
اطلاعرساني فوري وجود دارد. |
اطلاعرساني فوري از طريق نشريات انجام ميشود. |
اطلاعرساني فوري از طريق نشريات انجام ميشود. |
گزارش مطبوعاتي |
گزارشهاي مطبوعاتي تنها پس از انتشار گزارش تورم انجام ميشود. |
گزارشهاي مطبوعاتي |
گزارشهاي مطبوعاتي |
انتشار صورتجلسات |
هشت روز بعد از هر نشست |
دو هفته بعد از نشستها |
خلاصهاي از نشست در مدت پنج روز كاري منتشر ميشود. |
گزارش تورم (يا گزارش سياست پولي) و |
چهار بار در سال |
چهار بار در سال |
چهار بار در سال |
اين كشورها با استفاده از سازوكار عملي فوق توانستهاند تا حد زيادي بر نوسانات تورم غلبه كرده و اقتصاد خود را از مضرات چنين نوساناتي مصون نگه دارند. بررسي تجربه كشورهاي موفق در زمينه هدفگذاري تورم در هر يك از حوزههاي اجرايي، پاسخگويي، شفافيت و اطلاعرساني ميتواند حاوي درسهاي مهمي براي سياستگذاري پولي در ايران باشد و سياستگذار را در اين مسير سخت ياري رساند.
از آنجا كه بانك مركزي نرخ تورم هدف در يكسال آينده را ۲۲ درصد اعلام كرده، يك كارشناس اقتصادي معتقد است اين نرخ اعلامي قابليت تحقق دارد و ميتواند زندگي اقشار ضعيف جامعه را به ثبات برساند و ركود كنوني اقتصاد كشور را كاهش دهد.
لطفعلي بخشي درباره چگونگي تحقق نرخ تورم ۲۲ درصدي اعلام شده از سوي بانك مركزي، اظهار كرد: بسياري از كشورهاي دنيا، به تورم زير پنج درصد رسيدهاند اما كشور ما و ديگر كشورهاي معدود هنوز در حال تجربه تورم بالا هستند كه دليل آن هم عدم استفاده از سياستهاي نوين پولي است.
تورم ۲۲ درصدي محقق ميشود
وي با اعتقاد به اينكه كاهش تورم به ۲۲ درصد از نظر علمي كاملا امكان تحقق دارد، گفت: در اين زمينه بايد دولت و بانك مركزي به ملزومات تحقق تورم ۲۲ درصدي متعهد باشند و اگر دولت براي تامين كسري بودجه خود از روشهاي قديمي استفاده كند، به تورم ۲۲ درصدي نخواهيم رسيد.
در ادامه اين كارشناس اقتصادي افزود: نكته بسيار مهم در اين زمينه اين است كه رئيس كل بانك مركزي خود را براي رسيدن به تورم ۲۲ درصدي متعهد كرده كه دولت هم بايد دست بانك مركزي را براي رسيدن به اين امر مهم باز بگذارد.
به گفته اين تحليلگر اقتصادي، پيشنياز اصلي تحقق تورم ۲۲ درصدي ساماندهي و رفع كسري بودجه از سوي دولت است.
تورم ۲۲ درصدي با اقتصاد و معيشت مردم چه ميكند؟
بخشي درباره تاثيرات تحقق تورم ۲۲ درصدي بر اقتصاد و معيشت مردم، توضيح داد: تورم يك نوع ماليات غيررسمي است كه همه مردم پرداخت ميكنند و در اين بين، اقشار ضعيف جامعه و كساني كه حقوق ثابت دارند، به دليل افزايش قيمتها تحت فشار قرار ميگيرند و قدرت خريد آنها نيز كاهش مييابد.
وي در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: با كاهش ۱۲ درصدي تورم و رسيدن به نرخ ۲۲ درصد، زندگي اقشار ضعيف جامعه با ثبات بيشتري همراه خواهد بود و علاوه براين، اقتصاد هم روزهاي بهتري را تجربه. خواهد كرد.
در اين زمينه، رئيس كل بانك مركزي اخيرا از آمادگي اين بانك براي اجراي هدفگذاري تورم خبر داده بود كه در قالب اين سياست، قطب نماي اصلي سياستهاي پولي و ارزي بانك مركزي، "تورم هدف" خواهد بود و براي رسيدن به آن، از ابزار مديريت نرخ سود در بازار باز استفاده خواهد شد.
پس از اين، همتي اعلام كرد كه بيانيه چارچوب هدفگذاري تورم ششم خرداد ماه منتشر خواهد شد كه اين بيانيه منتشر شد و طبق آن هدف نرخ تورم بانك مركزي براي بازه زماني يكساله ۲۲ درصد با دامنه مثبت و منفي دو واحد درصد تعيين شد.
اقتصادنيوز :در راستاي استفاده از افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي فوقالعاده كاركنان، سازمان برنامه و بودجه به بانكها و شركتهاي دولتي وابسته به دولت هشدار داده كه مراقب باشند بار مالي جديدي در اين رابطه ايجاد نشود كه در غير اين صورت مسئوليت آن به عهده خود دستگاه خواهد بود.
به گزارش اقتصادنيوز به نقل زا ايسنا، از پايان سال گذشته و با موافقت سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تامين مالي، سرانجام اين اختيار به دستگاههاي اجرايي داده شد تا بتوانند از امتياز فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر افزايش امتياز حقوق كاركنان تا ۵۰ درصد استفاده كنند. براين اساس برخي دستگاهها نيز از آن زمان درصدي از اين امتياز را به حقوق كاركنان اضافه كردند.
در سال جاري سازمان برنامه و بودجه گرچه همچنان اين مجوز را در اختيار دستگاهها قرار داده است، اما با توجه به اهميت استفاده مناسب از منابع و عدم ايجاد هزينه و بار مالي در شرايط بودجهاي سال جاري، آن را براي دستگاههاي اجرايي كه از منابع عمومي دولت استفاده ميكنند. همچنين بانكها و شركتهاي وابسته به دولت كه بودجه جداگانه دارند منوط به عدم ايجاد بار مالي جديد دانسته است كه در همين رابطه چندي پيش طي ابلاغيهاي به دستگاههاي اجرايي ملي و استاني موضوع را اعلام كرد.
اما تازهترين بخشنامه صادره نوبخت - رئيس سازمان برنامه و بودجه - به تمام شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت نيز حاكي از تاكيد بر مراقبت مالي در افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي است؛ به گونهاي كه تاكيد شده شركتهاي تابعه مديريت خدمات كشوري كه تاكنون افزايش امتياز فصل دهم را اجرا نكردند و از فوقالعادهها برخوردار نشدند، لازم است در افزايش ۵۰ درصد امتياز فصل دهم عدم ايجاد بار مالي جديد را در نظر بگيرند، در غير اين صورت مسئوليت ايجاد هرگونه بار مالي برعهده بالاترين مقام دستگاه و ذيحسابان آنها گذاشته شده است.
در قانون بودجه امسال از كل بودجه، ۱۴۳۶ هزار ميليارد تومان براي شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت منابع و مصارف است كه البته دولت بودجه آنها را تامين نميكند. در كنار آن ۶۵۰ هزار ميليارد تومان بودجه عمومي وجود دارد كه حدود ۵۷۰ هزار ميليارد تومان از منابع آن براي اداره دولت است، از اين رقم بخش عمده بيش از ۴۳۰ هزار ميليارد تومان به هزينههاي جاري دولت كه عمدتا بابت پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان دستگاههاي اجرايي است اختصاص دارد.
اين در حالي است كه در سال جاري با توجه به شرايط خاص درآمدي دولت و عدم تحقق منابع پيشبيني شده در بودجه، منابع جديد از جمله انتشار اوراق بدهي در دستور كار قرار گرفته است كه در اين حالت ايجاد هر گونه هزينه جديد و خارج از پيشبيني صورت گرفته مشكلات مالي دولت را افزايش خواهد داد كه ايجاد بار مالي جديد در استفاده از امتياز ۵۰ درصدي حقوق كاركنان از همين موارد است.
افزايش ۵۰ درصدي امتياز حقوق كاركنان به تاكيد قانون برنامه پنجم توسعه براي كاهش اختلاف حقوقي كاركنان بر ميگردد؛ به طوري در فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري امتيازاتي براي تعيين حقوق كاركنان مشخص شد كه دستگاهها بتوانند اين امتياز را تا ۵۰ درصد افزايش دهند.
اقتصادنيوز :در راستاي استفاده از افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي فوقالعاده كاركنان، سازمان برنامه و بودجه به بانكها و شركتهاي دولتي وابسته به دولت هشدار داده كه مراقب باشند بار مالي جديدي در اين رابطه ايجاد نشود كه در غير اين صورت مسئوليت آن به عهده خود دستگاه خواهد بود.
به گزارش اقتصادنيوز به نقل زا ايسنا، از پايان سال گذشته و با موافقت سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تامين مالي، سرانجام اين اختيار به دستگاههاي اجرايي داده شد تا بتوانند از امتياز فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر افزايش امتياز حقوق كاركنان تا ۵۰ درصد استفاده كنند. براين اساس برخي دستگاهها نيز از آن زمان درصدي از اين امتياز را به حقوق كاركنان اضافه كردند.
در سال جاري سازمان برنامه و بودجه گرچه همچنان اين مجوز را در اختيار دستگاهها قرار داده است، اما با توجه به اهميت استفاده مناسب از منابع و عدم ايجاد هزينه و بار مالي در شرايط بودجهاي سال جاري، آن را براي دستگاههاي اجرايي كه از منابع عمومي دولت استفاده ميكنند. همچنين بانكها و شركتهاي وابسته به دولت كه بودجه جداگانه دارند منوط به عدم ايجاد بار مالي جديد دانسته است كه در همين رابطه چندي پيش طي ابلاغيهاي به دستگاههاي اجرايي ملي و استاني موضوع را اعلام كرد.
اما تازهترين بخشنامه صادره نوبخت - رئيس سازمان برنامه و بودجه - به تمام شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت نيز حاكي از تاكيد بر مراقبت مالي در افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي است؛ به گونهاي كه تاكيد شده شركتهاي تابعه مديريت خدمات كشوري كه تاكنون افزايش امتياز فصل دهم را اجرا نكردند و از فوقالعادهها برخوردار نشدند، لازم است در افزايش ۵۰ درصد امتياز فصل دهم عدم ايجاد بار مالي جديد را در نظر بگيرند، در غير اين صورت مسئوليت ايجاد هرگونه بار مالي برعهده بالاترين مقام دستگاه و ذيحسابان آنها گذاشته شده است.
در قانون بودجه امسال از كل بودجه، ۱۴۳۶ هزار ميليارد تومان براي شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت منابع و مصارف است كه البته دولت بودجه آنها را تامين نميكند. در كنار آن ۶۵۰ هزار ميليارد تومان بودجه عمومي وجود دارد كه حدود ۵۷۰ هزار ميليارد تومان از منابع آن براي اداره دولت است، از اين رقم بخش عمده بيش از ۴۳۰ هزار ميليارد تومان به هزينههاي جاري دولت كه عمدتا بابت پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان دستگاههاي اجرايي است اختصاص دارد.
اين در حالي است كه در سال جاري با توجه به شرايط خاص درآمدي دولت و عدم تحقق منابع پيشبيني شده در بودجه، منابع جديد از جمله انتشار اوراق بدهي در دستور كار قرار گرفته است كه در اين حالت ايجاد هر گونه هزينه جديد و خارج از پيشبيني صورت گرفته مشكلات مالي دولت را افزايش خواهد داد كه ايجاد بار مالي جديد در استفاده از امتياز ۵۰ درصدي حقوق كاركنان از همين موارد است.
افزايش ۵۰ درصدي امتياز حقوق كاركنان به تاكيد قانون برنامه پنجم توسعه براي كاهش اختلاف حقوقي كاركنان بر ميگردد؛ به طوري در فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري امتيازاتي براي تعيين حقوق كاركنان مشخص شد كه دستگاهها بتوانند اين امتياز را تا ۵۰ درصد افزايش دهند.
اقتصادنيوز :در راستاي استفاده از افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي فوقالعاده كاركنان، سازمان برنامه و بودجه به بانكها و شركتهاي دولتي وابسته به دولت هشدار داده كه مراقب باشند بار مالي جديدي در اين رابطه ايجاد نشود كه در غير اين صورت مسئوليت آن به عهده خود دستگاه خواهد بود.
به گزارش اقتصادنيوز به نقل زا ايسنا، از پايان سال گذشته و با موافقت سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تامين مالي، سرانجام اين اختيار به دستگاههاي اجرايي داده شد تا بتوانند از امتياز فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر افزايش امتياز حقوق كاركنان تا ۵۰ درصد استفاده كنند. براين اساس برخي دستگاهها نيز از آن زمان درصدي از اين امتياز را به حقوق كاركنان اضافه كردند.
در سال جاري سازمان برنامه و بودجه گرچه همچنان اين مجوز را در اختيار دستگاهها قرار داده است، اما با توجه به اهميت استفاده مناسب از منابع و عدم ايجاد هزينه و بار مالي در شرايط بودجهاي سال جاري، آن را براي دستگاههاي اجرايي كه از منابع عمومي دولت استفاده ميكنند. همچنين بانكها و شركتهاي وابسته به دولت كه بودجه جداگانه دارند منوط به عدم ايجاد بار مالي جديد دانسته است كه در همين رابطه چندي پيش طي ابلاغيهاي به دستگاههاي اجرايي ملي و استاني موضوع را اعلام كرد.
اما تازهترين بخشنامه صادره نوبخت - رئيس سازمان برنامه و بودجه - به تمام شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت نيز حاكي از تاكيد بر مراقبت مالي در افزايش امتياز تا ۵۰ درصدي است؛ به گونهاي كه تاكيد شده شركتهاي تابعه مديريت خدمات كشوري كه تاكنون افزايش امتياز فصل دهم را اجرا نكردند و از فوقالعادهها برخوردار نشدند، لازم است در افزايش ۵۰ درصد امتياز فصل دهم عدم ايجاد بار مالي جديد را در نظر بگيرند، در غير اين صورت مسئوليت ايجاد هرگونه بار مالي برعهده بالاترين مقام دستگاه و ذيحسابان آنها گذاشته شده است.
در قانون بودجه امسال از كل بودجه، ۱۴۳۶ هزار ميليارد تومان براي شركتهاي دولتي، بانكها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت منابع و مصارف است كه البته دولت بودجه آنها را تامين نميكند. در كنار آن ۶۵۰ هزار ميليارد تومان بودجه عمومي وجود دارد كه حدود ۵۷۰ هزار ميليارد تومان از منابع آن براي اداره دولت است، از اين رقم بخش عمده بيش از ۴۳۰ هزار ميليارد تومان به هزينههاي جاري دولت كه عمدتا بابت پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان دستگاههاي اجرايي است اختصاص دارد.
اين در حالي است كه در سال جاري با توجه به شرايط خاص درآمدي دولت و عدم تحقق منابع پيشبيني شده در بودجه، منابع جديد از جمله انتشار اوراق بدهي در دستور كار قرار گرفته است كه در اين حالت ايجاد هر گونه هزينه جديد و خارج از پيشبيني صورت گرفته مشكلات مالي دولت را افزايش خواهد داد كه ايجاد بار مالي جديد در استفاده از امتياز ۵۰ درصدي حقوق كاركنان از همين موارد است.
افزايش ۵۰ درصدي امتياز حقوق كاركنان به تاكيد قانون برنامه پنجم توسعه براي كاهش اختلاف حقوقي كاركنان بر ميگردد؛ به طوري در فصل دهم قانون مديريت خدمات كشوري امتيازاتي براي تعيين حقوق كاركنان مشخص شد كه دستگاهها بتوانند اين امتياز را تا ۵۰ درصد افزايش دهند.